DURACIÓ: 6 quinzenes
TIPO DE TALLER: online
FUNCIONAMENT DEL TALLER
PART TEÒRICA
LA TEORÍA: Dividida en punts i seccions.
EXEMPLES: Fragments de narracions, majoritàriament en català, d'altres autors o bé textos d'exemple creats per mí mateixa.
EXERCICIS: Per a practicar els diferents punts tractats.
PART PRÀCTICA
EL QÜESTIONARI: És una fulla amb preguntes sobre la narració, els personatges, etc... que l’alumne s’haurà de respondre, ja de forma escrita a la mateixa pàgina o de forma mental, abans de començar a escriure.
LA REVISIÓ: Revisió i millora del relat realitzat durant la primera quinzena, i que l’alumne farà cada quinze dies, aplicant els nous coneixements.
EL TREBALL: Narració temàtica (relat, descripció, teatre, cinema) a realitzar al llarg de cada quinzena, en relació al tema tractat.
TEMARI DEL CURS
INTRODUCCIÓ
A. Escriure: de la tècnica a l’art
B. L’autor: pensar, sentir i mullar-se
C. La narració: reescriure, revisar i corregir.
TEMA 1 – CREANT UNA BONA HISTÒRIA (L’autor)
A. Escriptura a tres nivells.
B. El tema.
C. La trama.
D. La importància del principi i del final.
E. L’elecció d’un bon títol.
F. La narració completa.
TEMA 2 – DONANT-LI CARÀCTER A LA NARRACIÓ (La història)
A. Adoptant una postura.
B. De l’escriptura freda a l’escriptura amb caràcter.
C. L’etern dilema, en primera o en tercera persona?
D. Adquirint un to.
E. Ficant-li una perspectiva a la narració.
F. Donant-li un estil a l’escrit.
TEMA 3 – DONANT-LI COS A LA NARRACIÓ (Els personatges)
A. Els personatges d’una història (definició i classificació)
B. Quan s’ha de descriure al personatge?
C. Descobrint el personatge: les seves butxaques.
D. Treballant el personatge: accions possibles
E. Treballant el personatge: diàlegs creïbles.
F. El personatge dins la narració: evolució o involució.
G. Personatges ben definits: l’ús correcte dels substantius.
TEMA 4 – DONANT-LI CREDIBILITAT A LA NARRACIÓ (L’ambientació)
A. Els tres móns del protagonista.
B. Perfilant l’escenari de l’acció.
C. Coordinació entre tots els elements.
D. Interrelació entre els personatges i ambientació.
E. Usant els cinc sentits.
F. Les descripcions: l’ús correcte dels adjectius.
B. Narrant en temps passat, present o futur?
C. Els Flashbacks i els Flashforwards dins d’un relat.
D. Punts àlgids i baixos de la narració.
E. Marcant-li el ritme de l’escriptura.
F. Les accions: l’ús correcte dels temps verbals.
TEMA 6 – TRENCANT ELS ESQUEMES (El lector)
A. Introduint els precedents.
B. Jugant amb el lector: dosificar la informació.
C. La trama coral.
D. Els canvis de perspectiva.
E. La línea temporal: inversions i trencaments.
F. El detall ocult.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada